12 Nisan 2010

Nohut Salatası

nohutsalatasi2-y

RENGARENK BAHAR SALATASI...
Aslında "Altın Günü :)" sofrasından yayınlamak istediğim ilk tarif; patlıcan beğendili tart idi. Dergide fotoğrafını görür görmez vurulduğum ve "ilk fırsatta yapmalıyım" dedirten bir tarifti.
Yanıltmadı da beni, eminim sizler de deneyince çok beğeneceksiniz.
Ama hafta sonu çok gezenti olunca, hatta bu sabah dışarda yapılan bir kahvaltı ile direk işyerine gelince, tarifin olduğu dergi de evde olunca, arayı çok açmadan blogu sık sık güncellemek isteyince, geriye, herhangi bir yere bakmadan, akıldan uydurma hatta biraz da doğaçlama yapılan bu salatanın tarifini vermek kalıyor :)
Ne uzun bir cümle oldu bu Allahım ! :)

Nohut salatası için aklımda çok sade bir tarif oluştu önce, kuru soğan, yağ ve limon...
Nohut piyazı yani.
Nedeni de benim kuru fasulye ile aramın iyi olmaması ve ne zaman dışarıda köfte yesek içimden "bu piyazı nohutla ya da barbunya ile niye yapmazlarki sanki" diye düşünmem :)
Zaten birbirine çok benzeyen sebzelerden birini severim ben hep, semizotuna bayılırım ama ıspanağı çok sevmem. Kuru fasulye ile hiç aram yoktur ama nohutlu herşeyi severim :)
Kızlara, yapımı basit ama farklı bir salata yapmak istedim, nohut piyazı da gözüme çok sade görününce, yeşil mercimek salatası'nın çok benzeri olan bu salatayı uydurdum :)
Tadına bayıldılar sanırım çünkü Yaso; "bitmesin diye yavaş yavaş yiyorum" dedi :)

Nohutları haşlanmış -konserve- kullanabilir ya da bir kaç gün önceden haşlayıp buzdolabında saklayabilirsiniz ama salatayı servis etmeden kısa süre önce hazırlamanızı öneririm.
Nar ekşisi yok ise limon da kullanabilirsiniz ama nar ekşisinin tatlı-ekşi tadı, bu salataya bambaşka bir hava veriyor.
Kırmızı biberi çiğ olarakta ekleyebilirsiniz, közlenmişte. Her ikisi de süper olur.

Nohut, karbonhidrat açısından diyetlerde çok önerilmiyor yanlış bilmiyorsam ama yanında başka yiyecekler yoksa tek başına doyurucu ve lezzetli bir öğün olabilir bence :)

Bu arada bir önceki yazıya; "böyle bir sofrada diyeti bozmadıysanız helal olsun" ya da "tekrar böyle sofralar kurmaya başlayıp, diyeti bozmayın sakın" gibi yorumlar geldi :)
Tekrar ediyorum :) ben belirli kalıplara ya da listeye bağlı bir diyet yapmıyorum herşeyi yiyorum ama azar azar yiyorum ve sporumu aksatmıyorum...

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı Nohut
  • 4-5 Dal Taze Soğan
  • 4-5 Dal Taze Nane
  • 6-7 Dal Dereotu
  • 6-7 Dal Maydanoz
  • 3 Yemek Kaşığı (konserve) Mısır
  • 1 Adet (orta boy) Kırmızı Biber
  • 3-4 Yemek Kaşığı Sızma Zeytinyağı
  • 2 Yemek Kaşığı Nar Ekşisi
  • Tuz

Yapılışı

  • Nohutları bir gece önceden, (üzerini iki parmak geçecek kadar) ılık, tuzlu su ile ıslatın.
  • Ertesi gün süzün ve kaynar su ekleyerek 3-4 dk. kaynatın, tekrar süzün.
  • Üzerini iki parmak geçecek kadar su ekleyip, düdüklü tencerede 10-15 dk. kadar yada normal tencerede nohutlar yumuşayıncaya kadar haşlayın, süzün.
  • Nohut biraz ılınınca kabuklarını soyun.
  • Taze soğanı ve kırmızı biberi minik minik doğrayın.
  • Maydanoz, nane ve dereotunu ince ince kıyın.
  • Tüm malzemeleri birleştirip, güzelce karıştırın, fazla bekletmeden servis yapın.

* Nohutları haşladıktan sonra süzüp, buzdolabına poşetine koyarak, derin dondurucuda haftalarca saklayabilirsiniz.

nohutsalatasi-m

* Fotoğraflar Yaso'cuğum ve adaş şekerim'e ait...

26 yorum:

Pınar Günay dedi ki...

harika bir şey bu! Bayılırım nohuta...Kesinlikle senle aynı fikirdeyim. Bence de piyaza ve kurufasulyeli tariflere nohut daha çok yakışıyor. Ellerine sağlık:)

Hülya dedi ki...

Eline saglik canim nefis gozukmus ilk firsatta deneyecegim bu tarifi, dereotumu hatta bugun alayim, aksama nohutlari islatirim yarinada yaparim : )

ceren dedi ki...

Kimyon da nohut salatasına çok yakışıyor, aranız iyiyse bence kesin denemelisiniz:)

Yemekbahane dedi ki...

Adaş şekerim

Çok hoşuma gitti inan. Ben çok severek yedim.Kabuk soyma konusunu pek sevmesem de tadını çok sevdiğim için kesin yapıcam ben de.

Tekrar ellerine sağlık.
Kocaman öptüm seni

arzu dedi ki...

s.a. elerinize sağlık
son 1 senedir en fazla yaptığım salatadır :) nacizane bir öneri ;
birde sirke katıp deneyin enfes yakışıyo :))
selam ve dua ile

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor degisik bir salata.

Eya dedi ki...

Oh beee Hünerlim...özlemisim yazilarini...salata ahrika, ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

Sevil Şahin dedi ki...

MÜGECİM BENDE YAPMIŞTIM GEÇENLERDE İYİKİDE YAPMIŞIM ÇOK NEFİS VE DOYURUCU OLUYOR TATLIM
ELLERİNE SAĞLIK AFİYET BAL OLSUN
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor eminim ki tadi da o kadar da lezzetli...

Ellerine saglik...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de bu salatayı yaparım ama kabuklarını hiç soymam nohutun. sanki vitaminli faydalı birşeyleri de atarım endişesi taşırım hep. yoksa kabuksuz daha şık olduğu kesin. ellerine sağlık

Rozerin'in Annesi dedi ki...

Harika gorunuyor...elinize saglik kesin denerim...sevgiler...

Unknown dedi ki...

sevgili Müge bende nohut çok severim her şekilde yiyebilirim salatasını bloglarda daha öncede görmüştüm ama daha denemedim inşaallah senin tarifinle deneyeceğim sevgiler ellerine sağlııııık:)

Selma dedi ki...

Muge abla..

kesinlikle muhtesem goruntusu var! eminim tadida oyledir..
muhakkak deniyecegim!
Ellerine saglik..

Adsız dedi ki...

mügecim çok güzel gözüküyor mutlaka denemem gerekir kendine iyi bak tatlım öptüm handan

Püstüklü Mama dedi ki...

Oh be! İyi ki döndün :)

Yeni şablonun muhteşem olmuş. Bayıldımmmm :))

Egeden Tarifler dedi ki...

Rengareng iştah açıcı bir görüntüsü var, eline sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Mügecim sayfan ve salatan harika bayıldım ikisinede.Yaptığın harika lezzetlere yakışır bir
sayfa olmuş çok öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Iyi aksamlar arkadasim... Benim de, daha dogrusu bizim evde de her zaman severek yedigimiz bir lezzettir nohut... Salata icerisinde de kullanirim ama bu sekilde denememistim hic, hazir oglum nohut kabuklarini ayiklamayi severken, ben de deneyecegim bu salatayi... Ellerine saglik... Sevgilerimle,

Gulhan dedi ki...

Super gorunuyor:)) Ellerinize saglik...

Hilal dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık nefis.
bu salata benimde favorim bu aralar.
bencede nar ekşisiyle daha güzel oluyor .
nohutun suyunu atmaya kıyamam ben onuda et suyu gibi buzluğa kaldırırım.pilavda süper oluyor.
sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Harika olmuş Müge. Benimde k.fasulye ile aram yoktur ama nohutu severim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

gelecek misafirlerim icin guzel bir salata ariyordum bu tarif harika oldu cok tesekkurler;))ben yani takipcilerinizdenim,hep buralarada olucam,kolay gelsin:))

NİLGÜN dedi ki...

nohut salatası harıka oluyor mutlaka deneyın mısafırlerınıze ıkram edın ınanın çok sevılecek çooook benım mısafırlerım çok beğendı,teşekkurler muge

Hülya YILMAZ dedi ki...

salataniz cok guzel olmus. yalniz, tarifiniz ve fotografini elmaelma isimli bir sitede gordum. yazik oliyor bloggerlarin emeklerine...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin